Folgend nun einige Aussagen diverser Developer über das Shader Modell dritter Generation, welches aktuell in GeForce 6800 Ultra Platinen zum Einsatz kommt.
"PS 3.0 supports dynamic conditionals and much larger Shader programs, so it becomes possible to render in a single pass what would previously take many passes. For example, a renderer can more practically combine multiple light sources into a single pass, using a dynamic conditional to handle the properties of each individual light in a single pass.
Regarding the general question of "Why are conditionals needed in pixel Shader programs", I recommend comparing the situation to that of C programs. How many useful C programs don´t contain conditionals? Approximately none!" (Tim Sweeney, Founder, EPIC Games)
"In PS3.0 shaders it´s possible to decrease number of shaders using dynamic branching (one Shader for general lighting) and in such way decrease number of Shader switches and as result increase speed, and also we can utilize dynamic conditional early reject for some cases in both PS and VS and this also will increase speed." (Andrey Khonich, Crytek, Makers of Far Cry)
"It is more about freedom and removing limits rather than what can or can´t be done. Pixel Shader 2.0 would be more like programming in C with only half of the commands available and with half of the RAM available. Pixel Shader 3.0 offers the ´programmers´ a lot more flexibility in terms of control of the logic of execution and length of the program itself. The effects will be easier to write and probably will look more movie like. You may also be able to reduce the number of separate texture passes down as you can write more complex pixel shader programs to do the math necessary." (Rick Johnson, Senior Programmer, Raven Software)
"Any programmer will tell you that higher precision is better, all else being equal; if that high precision comes at an extreme cost then of course it will be used sparingly. As shaders get more complex, the precision requirements rise accordingly. Current games may not take advantage of the extra 8 bits of precision, but it´s likely that future games eventually will." (Mark Davis, Chief Scientist, Novalogic)
"With the GeForce 6800 series, NVIDIA brings long-awaited true high dynamic range imaging to gaming. The ability to perform blending and filtering on floating-point formats (combined with enormous processing power!) really makes for a wonderful feature that we´re definitely looking forward to fully exploit in our Serious Engine(tm)." (Dean Sekulic, Programmer, Croteam)
Im zurückliegenden Monat gab es wieder einige spannende Themen im Bereich Newsmeldungen sowie interessante Artikel und Produkttests. Folgend möchten wir...
Die T9 ist die neueste Generation an externen SSDs aus dem Hause Samsung. Die für professionelle Anwender:innen entwickelte Serie portabler...
Mit der Präsentation der Watch Series 10 präsentiert Apple das neue Smartwatch-Modell zum 10. Jubiläum der Produktreihe. Passend dazu, gibt...
Micron Technology gab heute die Markteinführung seines Crucial DDR5 Pro Overclocking (OC) Gaming-RAM bekannt, der mit Geschwindigkeiten von 6.400 Megatransfers...
Wer auf der Suche nach einem neuen Headset ist, wird vermutlich bereits schon nach kurzer Zeit feststellen, dass es aufgrund...
Mit der Portable SSD T9 bietet Samsung den Nachfolger der beliebten T7-Familie an. Die Drives verwenden ein USB 3.2 Gen2x2 Interface und bieten entsprechend hohe Datenraten bis 2 GB/s. Mehr dazu im Test der 2 TB Version.
Mit der T-FORCE Z44A7 hat Hersteller TEAMGROUP eine neue Gen4-SSD auf den europäischen Markt gebracht. Wir haben uns das Modell mit 1 TB Speicherplatz in der Praxis ganz genau angesehen.
Mit der My Passport bietet Western Digital eine mobile externe Festplatte für den Alltag an, die obendrein auch Hardware-Verschlüsselung bietet. Wir haben uns das Exemplar mit 6 TB im Test angesehen.
Mit der Desk Drive Familie bietet SanDisk eine Komplettlösung für die Desktop-Datensicherung an. Die externen Speicher vereinen die Kapazität von HDDs mit der Geschwindigkeit von SSDs. Mehr dazu in unserem Test.